مقالات

شیرآلات هندلی

شیر هندلی | شیرآلات وگ امید گلستان

شیر هندلی

از شیر هندلی (یا شیر حوضچه ته خطی هندلی) در انتهای خطوط کشاورزی استفاده می‌شود که عمده مصرف آن برای برداشت آب در صنایع کشاورزی می‌باشد. شیر‌های هندلی پلی‌اتیلن برای آبیاری‌های سنتی، خصوصاً کسانی که از آبیاری‌های تحت فشار استفاده نمی‌کنند گزینه بسیار مناسبی می‌باشد، زیرا میزان تحمل فشار‌شان حدود ۱. ۵ بار می‌باشد و ماندگاری بسیار طولانی دارند. جنس این شیر‌ها چدن داکتیل نشکن می‌باشد که در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند، اما در عوض وزن تقریباً سبکی دارند. برای کار با این وسیله تنها باید دستۀ هندلی آن را به سمت چپ و راست بچرخانید تا دیسک به سمت پایین و بالا حرکت داده شود و عمل قطع و وصل جریان سیال اتفاق بیفتد.

نکته‌ای که برای نصب شیر حوضچۀ پلی‌اتیلن حائز اهمیت می‌باشد این است که باید دقت شود آن‌ها را فقط در انتهای مسیر خروجی نصب کنید. البته این شیرها در داخل شبکه قابل استفاده نیستند و نمی‌توانند جایگزین شیر‌های پروانه‌ای باشند. نصب این چنین شیر‌ها بسیار آسان است و به انواع لوله‌های پلی‌ اتیلن، نخدا، تاشو و هیدروفیکس متصل می‌شود. به دلیل این که این شیر‌ها نیاز به اتصالات پلی‌اتیلن، رینگ و … ندارند در مقایسه با سایر شیر‌ها بسیار کم هزینه هستند که این یک ویژگی فوق‌العاده محسوب می‌شود و در مناطقی که امنیت بالایی ندارند می‌توانید این شیر‌ها را نصب کنید.

در واقع کار شیر‌های هندلی تخلیه و قطع وصل جریان می‌باشد که به انتهای لولۀ پلی‌اتیلن و لوله فولادی وصل می‌شود. دقت کنید برای مصارفی که نیاز به فشار بالا دارند از این دستگاه استفاده نکنید چون مناسب این کار نمی‌باشد و در بیشترین صنعتی که از این شیر استفاده می‌شود صنعت کشاورزی است.

مزایای شیر حوضچه:

  • سهولت در تعویض قطعات
  • وزن کم
  • مقاوم بودن در برابر ضربه
  • مقاومت در برابر نور خورشید به علت داشتن آنتی یووی
  • نصب راحت و آسان
  • قیمت بسیار مناسب
  • عمر طولانی و دوام بالا
  • عدم‌ نیاز به سرویس‌دهی و تعمیرات مداوم
  • باز و بسته شدن راحت شیر

کاربرد شیر هندلی

این نوع شیرها در سیستم‌های آبیاری کم فشار قابل استفاده‌اند و برای سیستم‌هایی که دارای فشار بالا هستند کاربرد ندارند. برخی از مواردی که شیر هندلی پلی‌اتیلن مورد استفاده قرار می‌گیرد به شرح زیر است:

  1. ورودی استخرهایی که نیاز به فشار بالا ندارند.
  2. قابلیت استفاده از شیر حوضچه پلی اتیلن در سیستم‌های آبیاری غرقابی، جویچه‌ای و کرتی
  3. استفاده در آبیاری‌هایی که به روش سنتی انجام می شوند.
  4. استفاده در مصارف کشاورزی و آب خیزداری
  5. تخلیه انواع خطوط
  6. تخلیه انتهای خطوط و غیره
  7. پر کردن آب استخرهای باغ ویلاها

دفتر فروش وگ امید گلستان یکی از معتبرترین تولید کنندگان شیر هندلی در ایران است که این محصول را با قیمتی ارزان و گارانتی و خدمات پس از فروش عرضه می‌نماید. برای خرید باکیفیت‌ترین شیر فلکه هندلی ته خطی با شماره تلفن ۸۸۵۳۷۵۵۴-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید و از مشاورۀ رایگان همکاران ما برای خرید شیر ته خطی چدنی بهره ببرید.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *