مقالات

انواع شیر گازی برنجی

یکی از پر مصرف‌ترین شیرآلات مورد استفاده در موتورخانه‌ها شیر گازی برنجی می‌باشد.این شیرها وظیفه قطع و وصل جریان و همچنین تنظیم جریان را به عهده دارند و از مواد برنجی ساخته و عرضه می‌گردد.

به صورت کلی انتخاب آلیاژ برنج برای همه صنایعی که نیاز به اتصالات هیدرولیکی دارند بسیار مهم است.بر همین اساس در طراحی و تولید شیرهای گازی از مواد برنجی با درصد ویژگی‌های آلیاژهای مختلف استفاده می‌شود.البته لازم به ذکر است که درصد آلیاژهای مختلف بسته به نوع عملیات متفاوت است.با توجه به این که این آلیاژ از سایر آلیاژها مانند مس و روی در مقادیر کمتر است، اما درصد استفاده درست و صحیح آن در تضمین نتایج مداوم تولید شیرهای گازی بسیار مهم است.به طور مثال شما آلیاژ روی را در نظر بگیرید، هرچه این آلیاژ در شیرآلات برنجی بیشتر استفاده شود، مقاومت مکانیکی آن نیز افزایش می‌یابد.اما نیز موضوع یک ایراد دارد و آن هم این است که باعث افزایش شکنندگی آن نیز می‌شود.مثالی دیگر، دریچه‌های گاز را در نظر بگیرید.دریچه‌های گاز باید از بستن دقیق دریچه، اطمینان حاصل کنند.
بسته بودن دریچه گاز بسیار مهم است، زیرا از انتشار گازهایی که خطری برای اپراتور دارد جلوگیری می‌کند.عناصر آلیاژ نیز با دارا بودن محتوای صحیح، برای جلوگیری از خرابی‌های ساختاری استفاده می‌شوند.بر همین اساس درصد روی هرگز نباید خیلی پایین باشد.و باید بالاتر از ۴۵ درصد وجود داشته باشد.زیرا هر مقدار آلیاژ دیگر بالاتر از این حد به معنای این می‌باشد که برنج برای شیرهای گازی دیگر اهمیت مهندسی نخواهد داشت.بر همین اساس در شیرآلات برنجی ترکیب صحیح روی و سایر فلزات از اهمیت زیادی برخوردار است.

انواع شیر گازی (نوع)

شیر گازی آذر
شیر گازی آب
شیر گازی ۱/۲
شیر گازی ۱/۴
شیر گازی استیل
شیر گازی حقیقی
شیر گازی پکیج

بهترین مارک شیر گازی کدام است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بهترین برند شیر گازی با توجه به نیاز شما عزیزان مشخص می باشد. برای دریافت پاسخ این سوال با کارشناسان فروشگاه در ارتباط باشید.

انواع شیر گازی برنجی (برند)

انواع شیر گازی برنجی را می توان به صورت زیر نام برد.

شیر گازی برنجی ایران شیر
شیر گازی برنجی سارا
شیر گازی برنجی سیم ایتالیا
شیر گازی برنجی حقیقی
شیر گازی برنجی کیتز ژاپن
شیر گازی برنجی مهشیر
شیر گازی برنجی نگین

شیر گازی برنجی امین

می‌توان به جرات گفت که شیر گازی برنجی امین یکی از بهترین شیرآلات برنجی ایران و انواع شیر گازی برنجی به شمار می‌رود.شرکت امین در تولید قطعات تراشی، پرس کاری و شیرهای مورد استفاده در وسایل گازی فعالیت خود را آغاز کده است.شیر گازی برنجی امین توانایی گذراندن ویژگی‌ها و آزمایشات درج شده در استاندارد ملی ایران را دارد.

اجزای شیر گازی امین عبارت است از:

بدنه
کلاهک
توپی
نشیمنگاه توپی
ساقه
اورینگ
مهره واشر دار
واشر
دسته و روکش دسته

همچنین جنس بدنه، کلاهک، ساقه از برنج و جنس مهره واشر دار و دسته از آهن گالوانیزه شده است.و جنس توپی از برنج با روکش نیکل و کروم می‌باشد.

شیر گازی برنجی کیتز ژاپن

اگر بخواهیم به یکی از بهترین و معتبرترین شیر گازی دنیا اشاره کنیم باید شیر گازی کتیژ ژاپن را نام ببریم.اینر شیرها دارای هلوگرام اصلی و تاییدیه شرکت گاز هستند.

ویژگی های شیرگازی کیتز ژاپن

یکی از کاربردهای شیر گازی کتیز ژاپن باز و بستن شیر به طور دقیق می‌باشد.سرعت عمل این شیر گازی بسیار بالا است و به شکل توپ هستند.این شیرها را در بیشتر مواقع برای امور گازی استفاده می‌کنند، بر همین اساس به شیرهای گازی شهرت دارند.اگر بخواهید در مورد کارکرد این شیرها بدانید باید بگویم که در داخل این شیرها یک توپ قرار دارد.این توپ به صورتی عمل می‌کند که در مسیر راه سیال اسقرار می‌یابد و از عبور سیال جلوگیری می‌کند.اگر بخواهیم شیر راباز بزاریم باید آن را در حالت باز و یا on قرار دهیم.به این صورت توپ از مسیر سیال کنار می‌رود و راه موازی می‌شود.اما اگر دسته شیر گازی را به حالت ۹۰ درجه دیدید به این منظور است که شیر به حالت بسته و یا off قرار گرفته است.در واقع در این حالت توپ مسیر سیال را بسته است.یکی از مزایای این شیرها که باعث شده از آن در صنعت استفاده‌های زیادی شود، تعمیر آسان آن نیز می‌باشد.شیر گازی برنجی کینتز ژاپن در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارد.همچنین این نوع شیرها تحمل فشار ۲۰ بار و دما ۱۵۰ درجه را تحمل می‌کند.

شیر گازی سیم ایتالیا

این شرکت در سال ۱۹۵۷ تاسیس شد.این شرکت در زمینه تولید شیر آلات صنعتی و ساختمانی فعالیت دارد.همچنین این شرکت با هدف تولید محصولات با کیفیت شروع به فعالیت کرده است.نامگذاری آن هم بر اساس هدف آن نیز طراحی شده است، cim به منظور کیفیت بالا و قیمت مناسب نیز می‌باشد.

کاربرد شیرگازی سیم ایتالیا

سیستم‌های گرمایشی
سیستم‌های بهداشتی و پنوماتیک
انتقال بخار
سرویس‌های لوله کشی منازل
شبکه‌های آبرسانی
شبکه‌های توزیع گازوییل، بنزین، و دیگر هیدرو کربن‌ها و مایعات غیر خورنده (اسیدها)

شیر گازی برنجی سارا

یکی دیگر از انواع شیر گازی برنجی برند سارا می باشد. شیرهای گازی یا همان شیر توپی‌ها به علت عملکرد سریع در هنگام قطع و وصل جریانات سیال دارای کاربردهای زیادی است.به طور کلی ساختار آنها تشکیل شده از یک بدنه اصلی و یک پوسته می‌باشد و داخل آن یک جسم کروی قرار داده شده است.با تغییر وضعیت در دسته شیر، این کره در مسیر سیالات قرار می‌گیرد.بر همین اساس نام‌های زیر برای آن در نظر گرفته شده است.

شیر گازی
شیر ضربه‌ای
شیر تک ضرب
بال ولو
شیر ربع گرد
شیر on/of
شیر ball valve

مزایای شیر گازی برنجی سارا

از مهم‌ترین کاربردها و مزایای این شیرها می‌توان به کاربرد آنها در لوله کشی گاز واحدهای مسکونی، تجاری و صنعتی نیز اشاره کرد.همچنین قیمت مناسب یکی از مزایای این شیرهای گازی می‌باشد.از دیگر نقاط قوت شیرهای سارا تست هوای فشرده این شیرها می‌باشد.در زمان باز کردن این شیرها صدایی شبیه به ترکیدن حفره هوا شنیده می‌شود که این خود دلیل سلامت و کیفیت محصول است.

شیر گازی برنجی حقیقی

ویژگی ها و مزایای شیر گازی حقیقی

نسبت به سایر برندها از قیمت ارزان‌تری برخوردار است.سرعت عمل بالا در باز و بستن شیر.بی نیاز بودن از روان‌کاری به دلیل یکپارچه بودن قطعات آن.وزن کم و سبک محصوصل به دلیل فشرده بودن آن.
به دلیل گشتاور پایین آن، باعث آسان شدن روند کاری می‌شود.

جنس بدنه شیر گازی حقیقی

جنس بدنه، درپوش، توپی درپوش، توپی، ساقه، دستگیره شیر گازی حقیقی برنج می‌باشد.در ساختار این نوع شیرها، ۵.۵۸ درصد مس، ۴.۱ در صد آهن، ۳۹ درصد روی، ۱ درصد منگنز و یک درصد قلع وجود دارد.

شیر گازی ایران شیر

از دیگر انواع شیر گازی برنجی می توان به برند ایران شیر اشاره کرد. کارخانه ایران شیر در شهر صنعتی البرز قرار گرفته است.فعالیت این کارخانه جهت تولید انواع شیرآلات برنجی و شیر دسته گازی است.کیفیت بالا و رضایت مشتری و همچنین مدرن بودن محصولات از عوامل موفقیت آمیز این کارخانه بوده است.محصولات کارخانه ایران شیر عبارت است از:

شیر توپی
شیر پروانه‌ای
شیر دیافراگمی
شیر گازی یا در واقع به نام همان شیر توپی یا ball valve نامیده می‌شود

عوامل موثر بر قیمت شیر گازی برنجی

در مورد قیمت این محصولات باید بگویم که عوامل زیادی دست به دست هم می‌دهند و بر قیمت شیرها موثرند.یکی از این عوامل برند این تجهیزات است که جزو تولیدات داخلی می‌باشد.این شیرها از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.زیرا آنها را از جنس آلیاژ برنج بدون سرب می‌سازند.رعایت استانداردهای ساخت از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت شیر گازی برنجی می‌باشد.نکته قابل اهمیت دیگر این نوع شیرها، استفاده بسیار راحت و انعطاف پذیری بالای این نوع شیرها است.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *