مقالات

اتصالات جوشی رده ۴۰

اتصالات جوشی رده ۴۰ در لوله کشی (Fittings) دسته ای از تجهیزات پر کاربرد در صنعت لوله کشی هستند که از این اتصالات برای ادامه روند لوله کشی و تغییرات مورد نیاز در جهت جریان و انشعاب گیری استفاده می شود. اتصالات موجود در صنعت را می توان بر اساس آلیاژ ، نوع اتصال و آرایش لبه های آن دسته بندی کرد.

به طور کلی اتصالات به شیوه های مختلفی قابلیت وصل شدن به سیستم لوله کشی را دارند که از پر کاربردترین آن ها می توان به اتصالات جوشی رده ۴۰ و اتصالات رزوه ای اشاره کرد. اتصالات جوشی خود به دو دسته اتصالات لب جوش (Butt Weld) و ساکت ولد (Socket Weld) تقسیم می شوند. در اتصالات لب جوش، انتهای اتصالات برای جوشکاری پخ زده می شود و شکل آن باتوجه به میزان ضخامت آن ها متفاوت خواهد بود.

اتصالات جوشی رده ی ۴۰ دسته ای از پر مصرف ترین اتصالات جوشی است که در انواع مختلفی وجود دارد. این اتصالات با توجه به شیوه تولید می توانند بدون درز (مانیسمان) یا درز دار باشند. ضمناً اتصالات جوشی در رده های مختلفی وجود دارند. اتصالات جوشی بدون درز معمولا در رده های ۲۰، ۴۰ و ۸۰ به فروش می رسند اما در رده ۱۶۰ نیز امکان تولید وجود دارد. از این بین اتصالات جوشی رده ی ۴۰ بسیار در تاسیسات کاربردی هستند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *